دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۱۷:۵۱

هند و آمریکا ذخایر عظیم گازی کشف کردند

باشگاه خبری فراساحل: یک تیم کاوشگر هندی-آمریکایی پس از ماه ها کاوش در خلیج بنگال هند موفق به کشف یک منبع عظیم گاز در این منطقه شدند. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، وزارت نفت و گاز هند و سازمان تحقیقات زمین شناسی آمریکا یک منبع بسیار غنی از هیدرات گاز طبیعی – شکل یخ زده این سوخت- در آبهای خلیج بنگال واقع در قسمت شرقی هند کشف کردند که این نوع گاز در نوع خود برای اولین بار است که در آب کشف می‌شود.


این اکتشاف می‌تواند عامل افزایش چشمگیر تولید انرژی در منطقه‌ای باشد که در حال حاضر یک وارد کننده بزرگ انرژی محسوب می‌شود و پیش بینی می‌شود که این موضوع به افزایش عرضه مازاد این سوخت پاک در جهان کمک کند. سازمان تحقیقات زمین شناسی آمریکا اعلام کرد: طبق برآوردها حجم گازی که به صورت هیدرات گاز در کره زمین وجود دارد بسیار بیشتر از مجموع ذخایر شناخته شده گاز طبیعی است. این اکتشاف همچنین در مقطعی روی داد که کشورهایی مانند هند و چین به دنبال کاهش وابستگی به آلاینده هایی مانند ذغالسنگ هستند، زیرا میزان انتشار عناصر گرمازا از این منابع انرژی دو برابر گاز طبیعی است.


والتر گیدرز، مسئول بخش هماهنگی برنامه‌های مربوط به منابع انرژی در سازمان تحقیقات زمین شناسی آمریکا اعلام کرد: دستاوردهایی از این دست کمک می کند که پای هیدراتهای گازی نیز به مجموعه منابع جهانی انرژی باز شود و بتوانیم با استفاده از فن آوری لازم، این گاز را به طور مطمئن تولید کنیم. تیم کالت، یکی از محققان این سازمان در این زمینه گفت: نتایج این کاوشگری گام بسیار بزرگی در جهت شناخت منبع احتمالی هیدرات‌های گازی محسوب می‌شود. این اکتشاف در پی کاوشگری منطقه خلیج بنگال از ماه مارس تا ژوئیه سال گذشته صورت گرفت. اگرچه در اکتشاف‌های پیشین، هیدرات‌های گازی قابلیت تولید نداشتند، منبع اکتشافی جدید را با توجه به این که در آب و زیر شن قرار دارد به آسانی می‌توان با استفاده از فن‌آوری‌های نوین تولید و به گاز تبدیل کرد. گام بعدی مشخص کردن مقرون به صرفه بودن یا نبودن تولید گاز از خلیج بنگال است.



  کد خبر : 2011
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :